Avbrott i elektroniska blanketter och kundservice 13.-18.11.2024
12.11.2024 | Nyheter
Trafikförsäkringscentralen (TFC) tar i bruk nya system måndagen den 18.11.2024. Implementeringen av systemen kommer att orsaka avbrott för våra kunder mellan 13.-18.11.2024.
De elektroniska blanketterna för skade- och ersättningstjänster är ur bruk 13.-17.11.
Trafikförsäkringscentralens elektroniska skadeanmälningsblankett och kontaktblanketten för anhängiga ärenden tas ur bruk ons-sön 13.-17.11.2024. Under den tiden fungerar inte länkar till formulär. Blanketterna tas i bruk igen på måndag 18.11.
De blanketter som är inaktiverade finns på sidan Så här ansöker du om ersättning hos TFC.
PDF-blanketter finns normalt tillgängliga under avbrottet, så skador kan initieras via e-post under avbrottet.
Avbrottet gäller endast ersättningsåtgärden, vilket innebär att elektroniska blanketter som gäller till exempel försummelse av trafikförsäkringen är tillgängliga som vanligt under avbrottet.
Telefonnumren till skade- och ersättningstjänsten och tekniska ärenden är stängda fre 15.11. och mån 18.11.
Telefonnumren till TFC:s kundtjänst för skade- och ersättningstjänsten och tekniska ärenden är stängda på fredag 15.11 och måndag 18.11. Vi har åter öppet per telefon på tisdag 19.11.
Trafikförsäkringscentralen ber om ursäkt för besväret!